Репрезентація колективної пам’яті на радянському плакаті 1950-х – 1980-х років

  • Тарас Найденко Полтавська міська школа мистецтв «Мала академія мистецтв» імені Раїси Кириченко https://orcid.org/0000-0003-4859-5173
Ключові слова: повсякдення, Українська РСР, СРСР, плакат, колективна пам’ять, пропаганда, масове мистецтво

Анотація

У статті, на засадах порівняльно-семіотичного аналізу радянських плакатів 1950-х – 1980-х рр., досліджуються особливості художньої репрезентації колективної пам’яті у радянському масовому образотворчому мистецтві. Виявлені особливості зображення меморіальних знаків і символів у динаміці від пізньої сталінської доби до «перебудови». Аналіз візуальних джерел та їх порівняння допомогли відслідкувати зміни у процесі конструювання радянської версії колективної пам’яті «нової людини». Показано, що на репрезентаціях меморійних знаків та елементів відбилася еволюція радянського суспільства, його структура та специфіка відношення тоталітарного суспільства до власної пам’яті. З’ясовано вплив агітації та пропаганди на відображення відносин «вчительучень» у семіотичному тексті плакату.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Переглядів анотації: 309
Завантажень PDF: 279
Опубліковано
2021-02-10
Як цитувати
Найденко, Т. (2021). Репрезентація колективної пам’яті на радянському плакаті 1950-х – 1980-х років. Старожитності Лукомор’я, (1), 84-97. https://doi.org/10.33782/2708-4116.2021.1.51
Номер
Розділ
Новітні часи