Відродження поліфонічності в мистецькому житті УРСР на фоні суспільно-політичних змін кінця 1980-х рр.

  • Вікторія Абакумова Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка https://orcid.org/0000-0003-2574-1799
  • Віталій Михайлюк Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля https://orcid.org/0000-0002-8458-0617
Ключові слова: українське мистецтво, українська культура, цензура, плюралізм стилів і течій, поети, композитори, художники, режисери, кінематографісти, театр, творча діаспора

Анотація

У статті, на основі використання широкого кола джерел, досліджуються результати суспільно-політичних змін, що позитивно відбилася на українському мистецтві. З’ясовано, що явища гласності, свободи творчості, віротерпимості, реабілітація жертв політичних репресій, незаангажоване дослідження історії та культури зумовили відродження поліфонічності українського мистецтва. Автори вважають, що плюралізм стилів і течій розширив арсенал художньо-методологічних прийомів, започаткував нові форми контакту з глядачами. В рамках цього процесу відбувалося входження до української культури творчості виразників неформального мистецтва. Наголошено, що період вивільнення творчого слова з-під цензури став для багатьох митців стартом у професійному мистецтві. Їх слід визнати першим, чиє становлення у вітчизняному мистецтві відбувалося по-справжньому нормально, оскільки митці не відчували естетичного чи ідеологічного тиску.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Переглядів анотації: 153
Завантажень PDF: 140
Опубліковано
2022-04-30
Як цитувати
Абакумова, В., & Михайлюк, В. (2022). Відродження поліфонічності в мистецькому житті УРСР на фоні суспільно-політичних змін кінця 1980-х рр. Старожитності Лукомор’я, (2), 94-103. https://doi.org/10.33782/2708-4116.2022.2.150
Номер
Розділ
Новітні часи